K-PSOSW nr 1
im. L.Braille'a
w Bydgoszczy

Wyszukiwarka

E-dziennik

Foto00126. 10.2023r. był dniem obchodów Międzynarodowego Dnia Białej Laski dla naszych uczniów. W godzinach. 8.00-13.00 , w auli Ośrodka, uczniowie szkoły podstawowej mogli skorzystać z wielu przygotowanych dla nich atrakcji. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania były „Nasze zmysły”. Uczniowie zamienili się w testerów smaków – słodkiego, gorzkiego, kwaśnego, słonego. Smakując rozpoznawali i nazywali owoce i warzywa- a to wszystko z utrudnieniem w postaci gogli na oczach. Podczas warsztatów na moment mogli doświadczyć w jaki sposób funkcjonują osoby niewidome. Dużą atrakcją okazało się także rozpoznawanie zapachów przygotowanych w postaci olejków eterycznych jak i naturalnych roślin np. cynamonu, lawendy, suszonych grzybów, czosnku czy ziół.

Oczywiście nie mogło zabraknąć ćwiczeń z perypatologiem. Pod czujnym okiem pani Bogusi Zastępowskiej dzieci i młodzież poznali podstawy poruszania się z laską dla niewidomych. Były też zadania słuchowe- rozpoznawanie odgłosów zwierząt oraz dźwięków z najbliższego otoczenia. Wrażliwość zmysłu dotyku mogliśmy sprawdzić używając butelek termicznych czy specjalnie przygotowanej tablicy sensorycznej i wielu innych pomocy dydaktycznych. Dużym zainteresowaniem cieszyło się „łowienie” monet, guzików, koralików zanurzonych
w sypkich produktach takich jak ryż, fasola, groch. Oczywiście nie zabrakło czynności dnia codziennego jak chociażby kształtowanie umiejętności zapinania/ odpinania zatrzasków, guzików, zamków błyskawicznych, wiązania obuwia. Atrakcji było co niemiara, a przy tym sporo śmiechu ale także skupienia ze stronnych uczestników zajęć, co widać na załączonych fotografiach. Większość uczniów poradziła sobie rewelacyjnie z przygotowanymi przez organizatorów wyzwaniami. Dziękujemy za udział w spotkaniu -zarówno młodszym jak
i starszym uczniom oraz za ich zaangażowanie w proponowane aktywności. To była ogromna przyjemność móc prowadzić dla Was warsztaty. Pozdrawiamy- pani Bogusia, pani Ania i pani Karolina.
KWa