Portal Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Pełnosprawni w pracy – szkolenia dla uczniów i nauczycieli bydgoskiego „Braille’a”
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej
UCZNIOWIE
Także nasi niesamowici i pełni zapału uczniowie ukończyli wiele interesujących szkoleń, dzięki którym nabyli nowe umiejętności oraz kwalifikacje zawodowe, które to podwyższyły ich atrakcyjność na rynku pracy. Mimo nauki w szkole i mnóstwa dodatkowych zadań i zajęć, dzielnie uczestniczyli w przygotowanych kursach. Wszystkie zostały sfinansowane w związku z projektem „Mistrz zawodu – moja pełnosprawność na rynku pracy” z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, z Poddziałania 10.02.03 Kształcenie zawodowe.
Poniżej prezentujemy Państwu rodzaje ukończonych przez uczniów kursów:
1. KURS BARMAŃSKI 1-GO STOPNIA
2. KURS BARISTYCZNY 1-GO STOPNIA
3. KURS PODSTAWOWY AUTOCAD 2D
4. KURS PROGRAMOWANIA
5. KURS CUKIERNIKA
6. KURS ARCHIWALNO-KANCELARYJNY
7. KURS OPERATORA OBRABIAREK CNC
8. KURS MASAŻU BAŃKAMI CHIŃSKIMI
9. KURS MASAŻU GORĄCYMI KAMIENIAMI
10. KURS TAPINGU
11. KURS MASAŻU TKANEK GŁĘBOKICH
Poza tym uczniowie pracowali w swoim wolnym czasie przygotowując się do matury na dodatkowych zajęciach z języka polskiego, matematyki oraz języka angielskiego.
Dla chcących podwyższyć swoją wiedzę zawodową były zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego.
Nasi uczniowie byli objęci również kompleksowo opieką psychologów, trenerów pracy i doradców zawodowych. Regularnie korzystali z zajęć indywidualnych ze specjalistami.
Największym, najciekawszym ale i najtrudniejszym wyzwaniem dla nich były staże zawodowe . Nasi stażyści świetnie poradzili sobie z nowymi zadaniami, zweryfikowali swoje umiejętności zawodowe oraz interpersonalne.
Był to dla wszystkich bardzo pracowity, bogaty w nowe doświadczenia i rozwijający czas. Każdy z uczestników projektu uzyskał umiejętności i kwalifikacje, które znacząco wpłynęły na satysfakcję zawodową i edukacyjną, a nawet i osobistą.
Jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy zyskać tak wiele w zasadzie w tak krótkim czasie.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej
Szanowni Państwo
W związku z realizacją projektu „Mistrz zawodu – moja pełnosprawność na rynku pracy” miło nam poinformować, że nasi wspaniali otwarci na nową wiedzę i umiejętności nauczyciele mieli bardzo pracowity czas i oprócz zajęć z uczniami nabywali również nowe kwalifikacje na kilkunastu szkoleniach. Były to nie tylko kursy i szkolenia z kompetencji miękkich, ale także studia podyplomowe. Możemy się także pochwalić, że nasz Ośrodek przystąpił do certyfikowanego programu szkoleniowego Szkoły Tutorów oraz Akredytacji Tutorskiej i 30 nauczycieli Ośrodka uzyskało certyfikat Tutora z Collegium Wratislaviense. Pracą z podopiecznymi taką metodą mogą poszczycić się najlepsze uniwersytety na świecie, więc mamy powody do dumy.
Poniższe kursy mogły zostać zrealizowane dzięki środkom otrzymanym w ramach projektu. Chcemy przybliżyć wszystkim jakie to szkolenia i co ciekawego za sobą niosą:
1. SZKOLENIA BRANŻOWE NAUCZYCIELI UCZĄCYCH W ZAWODACH: KUCHARZ, TECHNIK TYFLOINFORMATYK, TECHNIK MASAŻU, PRACOWNIK POMOCNICZY OBSŁUGI HOTELOWEJ, PRZETWÓRSTWO TWORZYW SZTUCZNYCH, TECHNIK ADMINISTRACJI, FLORYSTA, LOGISTYK ORAZ NAUCZYCIELE JĘZYKÓW OBCYCH – W SUMIE 25 NAUCZYCIELI
NASI NAUCZYCIELE AKTUALIZOWALI I PODWYŻSZALI SWOJĄ WIEDZĘ W WYKONYWANYM ZAWODZIE, DOSKONALILI PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI I ZDOBYWALI NOWE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE. NAWIĄZALI TAKŻE KONTAKTY ZAWODOWE, KTÓRE WYKORZYSTAJĄ W PROCESIE KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
2. KURSY Z PRZETWÓRSTWA TWORZYW SZTUCZNYCH I NARZĘDZIOWE
3. KURS BARMAŃSKI
4. KURS BARISTYCZNY 1-GO STOPNIA
5. KURS GRAFIKI KOMPUTEROWEJ
6. KURS PODSTAWOWY AUTOCAD 2D
7. SZKOLENIE Z ZAKRESU USG NARZĄDU RUCHU W PRAKTYCE FIZJOTERAPEUTY I KONCEPCJI SONOFEEDBACK
8. KURS PROGRAMOWANIE I DRUK 3D
Oraz szkolenia tzw. miękkie, to jest:
1. ZARZĄDZANIE CZASEM
Nauczyciel poprzez nowe metody pracy może rozwijać u swoich uczniów efektywne zarządzanie czasem, kształtować ich umiejętności przedsiębiorczości (jako tworzenie i budowanie czegoś nowego, dzięki umiejętnemu zarządzaniu planem dnia). Wpłynie także na większą skuteczność rozwiązywania różnych problemów (umiejętność kluczowa) oraz poprawi efektywność uczenia się (przez praktyczne planowanie).
2. MNEMOTECHNIKI W EDUKACJI
Zastosowanie mnemotechnik na zajęciach z uczniami wpłynie na rozwój co najmniej kilku umiejętności kluczowych. Przede wszystkim umiejętności uczenia się. Dzięki mnemotechnikom zdecydowanie może wzrosnąć poziom wiedzy poprzez zapamiętanie większej ilości materiału z zajęć szkolnych, poprawić się może także skupienie uwagi i pobudzenie twórczego myślenia uczniów.
3. KURS FACYLITACJI
Nauczyciel po kursie facylitacji będzie pomagał uczniom w rozwiązywaniu problemów oraz umiejętności pracy zespołowej. Poprzez lepszą pracę grupową uczniów będzie można wzmacniać kreatywność, innowacyjność oraz krytyczne myślenie (trzy kolejne umiejętności kluczowe).
4. KURS COACHINGOWY
Stając się coachem i pracując z uczniami w taki sposób nauczyciel wzmacnia i rozwija ich umiejętności rozumienia (edukacyjnego i społecznego oraz osobistego), krytycznego myślenia i w znacznym stopniu rozwija rozwiązywanie problemów oraz przedsiębiorczość.
5. GIMNASTYKA MÓZGU WEDŁUG PAULA DENNISONA
Dzięki zastosowaniu na zajęciach z uczniami nowych ćwiczeń mózgu zdecydowanie może wzrosnąć poziom wiedzy i zapamiętanego materiału z zajęć szkolnych. Gimnastyka rozwinie także kreatywność, która będzie wykorzystywana w procesie zapamiętywania, wzrośnie umiejętność rozumienia. Dzięki stosowaniu ćwiczeń na lekcji, przez nauczycieli matematyki czy j. obcego, uczniowie będą rozwijali umiejętności matematyczno-przyrodnicze oraz umiejętność posługiwania się j. obcym. Poprzez integrację umysłu i ciała, pracę dwóch półkul mózgowych można rozwijać również własną pomysłowość i innowacyjność.
6. NEGOCJACJE I MEDIACJE W PRACY NAUCZYCIELA
Nauczyciel po kursie z mediacji i negocjacji może skutecznie i profesjonalnie rozwiązywać konflikty uczniów, nauczycieli z uczniami oraz rodzicami. Poprzez zastosowanie technik mediacyjnych rozwinie u swoich podopiecznych umiejętność rozwiązywania problemów oraz umiejętność rozumienia jak i kreatywność (swoją postawą oraz wiedzą będzie wspierał uczniów w rozwiązaniu konfliktu).
7. TUTORING
Nauczyciel-Tutor poprzez pracę z uczniem taką metodą rozwija wśród podopiecznych umiejętności kluczowe tj: umiejętność rozwiązywania problemów, krytyczne myślenie, kreatywność, jak również innowacyjność. Dzięki naciskowi na samodzielną pracę podwyższa umiejętności uczenia się. Nauczyciel-tutor buduje swój autorytet, wzbudza zaufanie i stymuluje do rozwoju. Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej rozwija ważne kompetencje uniwersalne, kompetencje przydatne na rynku pracy i wiele z kompetencji kluczowych. Biorąc pod uwagę raport The Future of Jobs stworzonego podczas Światowego Forum Ekonomii w Davos w 2016 roku, do 10 najbardziej przydatnych umiejętności wymaganych od pracowników w 2020 roku należą: umiejętność rozwiązywania złożonych problemów, krytyczne myślenie, kreatywność, zarządzanie ludźmi, współpraca, inteligencja emocjonalna, umiejętność oceniania i podejmowania decyzji, zorientowanie na usługi, umiejętność negocjowania, elastyczność poznawcza.
Co bardzo ważne, nauczyciele ukończyli także STUDIA PODYPLOMOWE Z ZAKRESU ADMINISTRACJI, PSYCHODIETETYKI I MECHATRONIKI ORAZ COACHINGU I PORADNICTWA KARIER.
Studia z coachingu podniosły kwalifikacje naszego doradcy zawodowego. Teraz posiada on kompetencje coacha i wprowadza uczniów w świat samopoznania. Chcemy by świadomość siebie, swoich mocnych stron, umiejętności i talentów wpłynęła na podniesienie jakości życia naszych uczniów. Wiemy, że wyspecjalizowany doradca-coach pomoże w rozwoju osobistym i zawodowym poprzez prowadzenie warsztatów grupowych oraz indywidualnych, by nasi uczniowie dokonali najlepszych z możliwych wyborów zawodowych, dostosowanych do ich indywidualnych predyspozycji.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej
„MISTRZ ZAWODU – MOJA PEŁNOSPRAWNOŚĆ NA RYNKU PRACY”
Zapraszamy nauczycieli i uczniów Ośrodka do wzięcia udziału w projekcie realizowanym od kwietnia 2021 roku do grudnia 2022.
Co oferujemy:
DLA UCZNIÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH (szkoła branżowa I i II stopnia, technikum, szkoła policealna)
Podczas udziału w projekcie otrzymasz:
miesięczny płatny staż 1750 zł (możliwość zdobycia cennego doświadczenia zawodowego)
podniesienie kwalifikacji na kursach zawodowych
wsparcie specjalistów przez cały projekt (doradca zawodowy, coach i inni specjaliści)
wsparcie w przygotowaniu do egzaminu zawodowego (w zawodzie ślusarz, kelner, mechanik monter maszyn i urządzeń, tyfloinformatyk)
wsparcie w przygotowaniu do egzaminu maturalnego (dodatkowe zajęcia z polskiego, matematyki i angielskiego)
warsztaty budujące kluczowe kompetencje na rynku pracy (językowe oraz komunikacyjne)
Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny.
Warunkiem udziału jest status ucznia ośrodka oraz wiek w przedziale 17-24 lata.
DLA NAUCZYCIELI K-P SOSW nr 1 w Bydgoszczy
kursy kwalifikacyjne, szkolenia zawodowe
studia podyplomowe
szkolenia branżowe u pracodawcy
KONTAKT: 509 868 986
Zgłoszenia przyjmujemy na adres mailowy: mistrz-zawodu(at)braille.bydgoszcz.pl
PROJEKT JEST REALIZOWANY W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA 2014-2020 – EFS
PRIORYTET: INNOWACYJNA EDUKACJA
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej
„MISTRZ ZAWODU – MOJA PEŁNOSPRAWNOŚĆ NA RYNKU PRACY”
1. Okres realizacji projektu od 2021-04-01 do 2022-12-31
2. Wydatki kwalifikowalne 1 143 360,00
3. Wnioskowane dofinansowanie 1 029 024,00
4. Program operacyjny RPKP Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
5. Oś priorytetowa RPKP.10.00.00 Innowacyjna edukacja
6. Działanie RPKP.10.02.00 Kształcenie ogólne i zawodowe
7. Poddziałanie RPKP.10.02.03 Kształcenie zawodowe
Projekt obejmie wsparciem grupę
• 50 uczniów niewidomych i słabo widzących od 15 do 24 r.ż, kształcących się w szkole zawodowej i branżowej oraz technikum i szkoły policealnej oraz
• 40 nauczycieli kształcących w powyższych szkołach należących do Kujawsko-Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 im. L. Braille’a w Bydgoszczy.
Cel projektu:
Zwiększenie szans na zatrudnienie 50 uczniów kształcących się w szkołach zawodowych w Kujawsko-Pomorskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 im. L. Braille’a w Bydgoszczy oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych 40 n-li kształcenia zawodowego w Kujawsko-Pomorskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 im. L. Braille’a w Bydgoszczy w okresie od 1.04.2021 do 31.12.2022 r.
Cel szczegółowy
Zwiększenie szans na zatrudnienie uczniów szkół prowadzących kształcenie zawodowe, w szczególności poprzez podniesienie efektywności kształcenia zawodowego, jak również poprzez rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy (umiejętności matematyczno - przyrodnicze, umiejętności posługiwania się jezykami obcymi, w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski oraz ich rodzin, TIK, umiejętność rozumienia, kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia się, umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy)
1. W wyniku realizacji projektu zrealizowane zostaną zajęcia z:
• doradztwa zawodowego w ramach tworzenia Punktu Informacji Kariery,
• zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego,
• zajęcia przygotowujące do egzaminów zawodowych w zawodzie: ślusarz, kelner, mechanik monter maszyn i urządzeń oraz tyfloinformatyk,
• warsztaty kompetencji kluczowych z zakresu języka angielskiego zawodowego,
• warsztaty kompetencji uniwersalnych na rynku pracy,
• zajęcia indywidualne z trenerem pracy.
2. Stworzona zostanie nowa oferta edukacyjna w odpowiedzi na zbadane zapotrzebowanie rynku pracy.
3. Uczniowie będą brać udział w pozaszkolnych formach kształcenia zawodowego oraz zdobędą dodatkowe uprawnienia zwiększające szanse uczniów na rynku pracy.
4. ZREALIZOWANE ZOSTANĄ STAŻE ZAWODOWE DLA 50 OSÓB.
5. W ramach projektu zakupione zostanie wyposażenie dla pracowni ślusarskiej oraz pracowni przetwórstwa tworzyw sztucznych w celu przygotowania warunków odzwierciedlających naturalne warunki pracy, we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
6. Wsparcie jest również skierowane do nauczycieli i pracodawców poprzez:
• podniesienie kwalifikacji przez 10 nauczycieli i instruktorów zawodu na studiach podyplomowych lub kursach kwalifikacyjnych.
• 30 nauczycieli odbędzie studia podyplomowe, kursy lub szkolenia z różnych form wsparcia ukierunkowane na doskonalenie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu u uczniów kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych na rynku pracy (certyfikaty).
• Zrealizowanych zostanie 15 szkoleń dla pracodawców i opiekunów stażu z ramienia zakładu pracy dotyczących poznania specyfiki funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących prowadzonych przez perypatologów i specjalistów, terapeutów pracujących w KP SOSW nr 1 im. L. Braille’a w Bydgoszczy.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej