K-PSOSW nr 1
w Bydgoszczy

Wyszukiwarka

E-dziennik

Pod koniec października uczniowie klas III a i III b LO udali się na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta i Malborka.

W Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku uczniowie uczestniczyli w spotkaniu z Lechem Wałęsą, podczas którego młodzież dyskutowała z Panem Prezydentem na tematy dotyczące nie tylko aktualnej sytuacji w Polsce, ale i czasu przemian ustrojowych. Następnie zwiedzaliśmy multimedialną Wystawę Stałą w ECS-ie, dedykowaną historii Solidarności i ruchom opozycyjnym, które doprowadziły do przemian demokratycznych w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Byliśmy też w słynnej Sali BHP na terenie Stoczni Gdańskiej. Po południu spacerem przeszliśmy się po Starówce Gdańska. Drugiego dnia poznawaliśmy tajniki Okrętu Wojennego Błyskawicy zacumowanego przy Skwerze Kościuszki w Gdyni a w Akwarium Gdyńskim mogliśmy podziwiać niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów świata, np. Afryki, Ameryki Północnej czy północy naszego kontynentu. Część uczniów korzystała z e-przewodników w postaci I-poda, dzięki czemu mogli w jeszcze bardziej wnikliwy sposób zapoznawać się z ekspozycjami Akwarium. Po obiedzie w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Gdańsku, w którym zatrzymaliśmy się na czas pobytu w Trójmieście udaliśmy się na Westerplatte, by przejść się ścieżką edukacyjną przygotowaną przez Muzeum II Wojny Światowej, która rozciąga się od reliktów Bramy kolejowej do Pomnika Obrońców Wybrzeża. Tworzą ją tablice informacyjne, które pokazują zwiedzającym jak wyglądał teren w trakcie walk wrześniowych. Trzeciego dnia wybraliśmy się do Sopotu, gdzie przy sprzyjającej nam przez cały wyjazd aurze spacerowaliśmy po Molo. Ostatnim punktem naszej wyprawy o tematyce historycznej było Zamek Krzyżacki w Malborku, po którym oprowadził nas przewodnik. Z młodzieżą na Pomorze wybrali się wychowawcy klas mgr Edward Kula i mgr Beata Gałgańska oraz mgr Agnieszka Jedlińska-Kawska i mgr Jacek Knychała.
Trzy dni minęły nam w zawrotnym tempie, a moc wrażeń z wyjazdu pozostanie z nami na długo. Do obejrzenia zdjęć zapraszamy do Galerii: